2014. április 27., vasárnap

A Vihar előtt című kisregény folytatása

Tylor (folyt):


"Júlia a bejáratnál várt, nem érdekelte az eső, gyönyörű haja ázottan tapadt a fejére, az arcán csorgó vízbe belekeveredtek a könnyei, csak a két óceán kék szempár ragyogott bele a délutáni szürkeségbe.
- Azt hittem, te is elmentél. – suttogta, karjait a nyakam köré fonta.
Magamhoz szorítottam, azonnal megrohant a bizonyosság érzése, de már képes voltam a szívem helyett az eszemre hallgatni. Beszívtam az illatát, hogy legalább ennyi velem legyen belőle.
- Nem mentem el, még nem. De hamarosan mennem kell.
- Tudom, meg kell keresned őt, én is ezt szeretném.
- Csodálatos lány vagy. – sóhajtottam bele a nyakába, felemelte a fejét és a szemembe nézett.
- Te is csodálatos vagy. Tudom, hogy milyen harc dúl most benned, bárhogy döntesz, elfogadom, de add nekem ezt a pár napot, kérlek.
- Attól félek, ha neked adom, még nagyobb fájdalmat okozok majd, mikor elmegyek.
- A fájdalmat megszoktam, az táplálja bennem a tüzet. Tényleg nehéz lesz, de az emlékek velem maradnak. Adj nekem emlékeket, nagyon kérlek.
Erre nem bírtam nemet mondani. A testünk mágnesként tapadt össze, az arca örökre beleégett a szívembe, a szemeit mindig látni fogom majd, olyan élesen merültek bele az enyémbe. Kezembe fogtam az arcát, a sápadtágból szinte kikiabáltak és hívtak, vonzottak engem az ajkai. Magammal kell vinnem, nemcsak az illatát, az ízét is akartam. Lassan közelítettem, végig tombolt bennem a józanész, azt üvöltötte, ne tegyem, mert rosszabb lesz. De nekem is kellettek azok az emlékek, és bármit megadtam volna neki, bármit abban a pillanatban. Még a hideg eső sem tudta lehűteni a forróságot, ami ott égett az ajkunkon, mikor összeért. Megcsókoltam, fényes szikrák pattogtak körülöttünk a levegőben, az íz, a szájának íze semmihez sem volt hasonlítható, soha ilyen édeset nem éreztem. Mikor elengedtem, Júlia szemei egész másképp csillogtak, az arcára pír költözött.
- Köszönöm. – mondta szinte hangtalanul.
- Szeretlek, Júlia.
- Szeretlek, Tylor.
- Egyszer talán elfelejtesz majd, és boldog leszel.
- Te el tudnál felejteni? – kérdezte mosolyogva.
- Nem, nem tudnálak.
- Hát én sem. De már boldog vagyok.
- Nem sok, amit adhatok neked.
- Beérem a legapróbb morzsával is, csak legyen valami.
- Neked morzsa, én meg úgy érzem, csak tovább növelem benned a fájdalmat. Nem akarlak bántani.
- Hát, az ilyen bántást el bírnám viselni. Még a fájdalom is jobb az ürességnél.
Álltunk összeölelkezve az esőben, és néztük egymást. Ez lesz életem legmegrázóbb és legszebb pillanata. Minden percben velem lesz majd, minden esőcsepp erről mesél, minden felhő erre emlékeztet. Másodszor Júlia csókolt meg, aztán megfordult és bement. Én meg csak csodáltam az erejét. Ha nem megy el, akár reggelig álltam volna vele az esőben. Idétlenül vigyorogva saját gyengeségemen én is elindultam a szobám felé, de csak pár lépést tettem, mert a fájdalom késként hasított belém. Nem! Képtelen vagyok így elengedni! Nem megy! Ha csak egyszer, csak egyetlen egyszer az enyém lesz, ha csak egyszer szerethetem, az nekem elég. Mint egy alvajáró, követtem őt a szobájába. Számított rám, mert nyitva hagyta az ajtót. Ott állt a sötétben, kis tócsa csillogott a padlón a lába mellett, nedves ruhája teljesen a testére tapadt, kirajzolva tökéletes és őrjítő vonalait. Semmi mást nem láttam, csak ezt a körvonalat, semmi mást nem éreztem, csak az ő illatát. Egyszerre léptünk egymás felé, a pillanat, mikor a testünk összeért, kitörölt minden mást a fejemből. Soha, semmi mást nem akartam ennyire, mint Júliát, és amit adott nekem, amit azokban a bódult percekben átéltünk, az olyasmi, amiért érdemes élni, amire érdemes várni, ami egyszerre fáj és boldogít. Csak a perc ne jött volna el, amikor visszatért közénk a világ és szétválasztott minket. Roger neve éles kardként zúzta szét ezt a csodát, Júlia némán nézte, ahogy felöltözöm és otthagyom őt, egyedül a szobában. Némán, mert ő is azt érezte, amit én. Azt, hogy többet kaptunk egymásból, mint amit reméltünk, de ezzel vége. Együtt tölthetünk pár napot, bár ez most olyan kevésnek tűnt. Olyan nagyon kevésnek. Hátra sem nézve kirohantam a folyosóra, nehogy Júlia látványa még tovább gyengítsen és marasztaljon. Próbáltam Rogerre koncentrálni, de nem sikerült, mert valaki futott utánam. Hevesen dobogó szívvel reméltem, hogy Júlia az, de csak Mason bukkant fel a hátam mögött.
- Na végre, egész eddig téged kerestelek!
Hátrafordultam, a barátunk hasonló állapotban volt, mint én, kisebb tócsa alakult ki körülöttünk a kövön.
- Bocs, már egy ideje itt vagyok, nem tudtam, hogy keresel.
- Nem gond, haver. Csak féltettelek. Mi lesz most?
- Semmi sem lesz, Mason. Semmi. – mondtam keserűen.
- Úgy érted, te és Júlia….
- Úgy. Semmi sem lesz, a történet el sem kezdődött, de már vége is lett.
- Ne mondj le róla ilyen könnyen. Talán Roger megérti majd.
- Talán, de nem kérek tőle ilyet. Ha nem mondja, én sosem kérem.
Mason átölelt.
- Nagyon sajnálom, fantasztikus pár lehetnétek.
- Tudom, és kösz.
- Azért maradsz még?
- Egy napot biztosan, megígértem Júliának, aztán megyek Rogerhez.
- Én a lányokkal maradok, és vigyázok rá.
- Az jó lesz, legalább néha hallhatok róla.
Mason bólintott, aztán búcsút intett. A szobámban megszabadultam vizes gönceimtől, és a forró víz alatt próbáltam a keserűségtől is megszabadulni, de nem ment. Júlia édes íze mellett ez az íz is örök társam lesz. Kimerülve zuhantam ágyba, az első betegszobán kívül töltött napom igazán mozgalmasra sikeredett, el is aludtam gyorsan, de verejtékezve és nagyon nyugtalanul hánykolódtam.
Sárga színű tűz lobogott körülöttem, égetett, de ez kellemes volt nekem. Mert a tűz az enyém volt, tudtam irányítani, ha akartam, megnyílt előttem, arra hajolt, amerre a kezem mozdult. Belőlem fakadt, de nem láttam túl rajta, csak a tűz volt és én. Aztán a tűz egyre nagyobb lett, már nem tudtam kezelni, uralkodott felettem, egyre szorosabban körbezárt és nem eresztett. A lángjai néha belém martak, belém haraptak, a forróság már fojtogatott.
Álom volt, a végét nem tudom, mert sürgető kopogás, dörömbölés ébresztett fel belőle, az ajtó mögül Paul kiabált nekem.
- Tylor! Tylor! Ébredj! Kellj fel, hallod?
- Ébren vagyok, gyere be! – kiabáltam vissza mozdulatlanul, mert még bénult voltam az álmomtól.
Paul cseppet sem kíméletesen berontott, biztos így akarta bebiztosítani, hogy felébredjek. Sikerült.
- Mi olyan fontos? – kérdeztem már garantáltan ébren.
- Roger, Roger a fontos.
- Mi történt? – azonnal kiugrottam az ágyból, és kezdtem felöltözni, a válasz nélkül is sejtettem, hogy az alvásnak vége.
- Roger egy csatában eszeveszetten tombolt, egy védőt is megölt, aztán felkapta az árnyékgyermeket, akiért mentek, és megszökött vele! – hadarta Paul, én meg ledöbbenve hallgattam.
- Mi? Hogy Roger? Megölt egy védőt?
- Igen, Tylor. Attól félünk, hogy átváltozásban van. Meg kell keresned és idehoznod, hogy segíthessünk.
- Megyek. Megkeresem.
- Küldök utánad egy csapatot is.
- Nem, ne küldj! Megölheti őket. Engem nem fog, egyedül megyek.
- Igazad van, de vigyázz magadra.
- Persze, majd jelentkezem.
- Küldöm az irányt! – kiabálta utánam Paul, már felöltözve, hátizsákkal a vállamon rohantam kifelé. Először úgy gondoltam, nem kell a helikopter, de aztán rájöttem, hogy szükség lesz az erőmre, ezért átvitettem magam a partra. Ennyit a Júliának szánt emlék-napokról, csak az lehet az övé, amit tegnap este kapott. Kettészakadtam. Az egyik felem Júliánál maradt, a másik Rogerért aggódott. Nem változhat át, azt nem hagyhatom, megígértem a szüleinknek, hogy vigyázok rá. Persze nem csak az ígéret miatt, ez iszonyú lenne, ilyen nem történhet. Még a halálnál is rosszabb. Remélem, időben érkezem. Nem bírtam kivárni, hogy a gép földet érjen, már a levegőben kiugrottam és rohantam. Közben az irányt is megkaptam, vagyis csak a helyet, ahonnan Roger eltűnt, onnan nekem kell megtalálnom.

Futás közben folyamatosan pásztáztam a végtelen teret körülöttem, kerestem őt, a testvéremet. Az aggódás iszonyú félelemre váltott, szívemben a fájdalom egyre nagyobb lett, mert sehol sem találtam. Eddig bárhol és bármikor, ha rágondoltam, azonnal felbukkant bennem, és pontosan tudtam, hogy merre vezet az út hozzá. Most nem. Mintha nem is létezne, mintha eltűnt volna ebből a világból, vagy az én világomból. Kétségbeesve futottam valahová, kergettem valamit, de éreztem, hogy ez a valami nincs többé. A szál köztünk elszakadt, Roger már nem az én testvérem. Az a legszörnyűbb, hogy annak, ami vele történik, én is részese vagyok. Mikor találkoztam a csoportjukkal, nem Rogerre figyeltem, hanem Júliára. Ha nem így teszek, talán megérezhettem volna Roger vonzalmát, és én is másképp reagálok a lány közelségére. Esélyt sem kellett volna adnom annak, hogy a szikra kigyulladjon köztünk. Önmarcangolás közben ordított bennem az önvédelem is. Lehet az ilyesminek parancsolni? Tehetek én róla, hogy Júlia engem szeret? Nem, talán nem. De ha most Rogert elveszítem, akkor örökre boldogtalanok leszünk mind a hárman. Meg egy kicsit akkor is, ha megtalálom. Mert Júlia magányos marad, a szerelem, mint olyan számunkra megszűnik létezni, de megmaradhat a testvérem. Ehhez időben meg kell találnom és valahogy magammal vinnem a szigetre. Az erdő lombos fáit már felváltották a tűlevelű fenyők, a levegő hűvös lett és hófoltok voltak a fák alatt. Már rég elhagytam a helyet, ahonnan Roger eltűnt, de csak rohantam tovább még mindig vakon. Nem tudom meddig tart, de nem állhatok meg, amíg valami kis nyomra nem bukkanok. Hajtott, űzött előre a fájdalom a lelkemben. Nem törődtem az iránnyal, ha egyszer nem érzek semmit, mindegy, merre rohanok. Úgysem nyugszom, amíg a világ minden szegletét át nem kutattam utána."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése